NAJNOVŠIE INFORMÁCIE !
- Odporúčame link na Časté otázky a odpovede : Ak máte otázku a nenájdete ju v odpovediach, napíšte nám ju na : Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript. a my ju tu čoskoro zaradíme.
- Ako prvý krok na prerobenie/kúpu ekasy musíte mať inicializačný ekasa balíček ! Viac informácie v texte nižšie.
- 18/11/2020 : pre klientov, ktorí používajú pokladnice Euro150 Flexy s 512 kB procesorom, výrobca pripravil aktualizáciu softvéru pokladnice.
Zmena sa týka aj pre komunikačné knižnice nájdete tu: balík, inštalátor, Euro2A - Informácie týkajúce sa značky pokladníc ELCOM : Výrobca Elcom s.r.o. informoval, že od 12.októbra 2020 sa pred polnocou uvoľňujú aktualizácie firmware pre celé portfólio ich pokladníc. Tieto aktualizácie sa Vám stiahnu do ekasy a budete vyzvaný o jej spustenie. Ďalej výrobca informoval, že záručné opravy so starými chybami, teda bez aktualizovaného firmvéru, nebudú môcť ďalej uznávať. Pre klientov s platnou hotline podporou urobíme túto aktualizáciu zdarma, v rámci zaplatenej podpory.
- Od 21.7.2020 podnikatelia už nemajú povinnosť na predajnom mieste, vrámci ktorého používajú pokladnicu e-kasa klient sprístupniť vzor pokladničného dokladu vyhotoveného pokladnicou e-kasa klient, viac na linku finančnej správy
https://www.financnasprava.sk/_img/pfsedit/Dokumenty_PFS/Zverejnovanie_dok/Aktualne/ERP_VRP/2020/2020.08.07_6_ORP_2020_IM.pdf - Od 1.1.2020 sa doba na odoslanie OFFLINE dokladov do systému eKasa predlžuje z pôvodných 48 hodín na 96 hodín.
-
Dôležitý oznam pre majiteľov pokladníc ELCOM :
z dôvodu pripravovaného povinného Update bude dňa 16. septembra 2019 spustená automatická aktualizácia na všetkých pokladniciach, ktoré ešte neboli aktualizované. Pri aktualizácii dôjde k Master resetu pokladnice, preto je potrebné, aby boli údaje pred spustením aktualizácie zálohované, alebo aby bola v pokladnici vložená SD karta. Ďalej je potrebné pred spustením aktualizácie odoslať výber hotovosti na finančnú správu. Inštalácia SD karty a jej stála prítomnosť v pokladnici je nevyhnutná aj pre budúce aktualizácie !
Dôležité upozornenie: Je bezpodmienečne nutné aktualizovať všetky pokladnice na verziu SW ECR: 1.109.03, CHDÚ: 1.1.16.
Odporúčaný postup pri aktualizácii:
1. Výber hotovosti z pokladnice - zaslanie na finančnú správu
2. Vykonanie Uzávierok Z
3. Kontrola funkčnosti vloženej SD karty (Export údajov na SD kartu: ak je OK, je to vo výpise z tlačiarne)
4. Spustenie aktualizácie SW - 19/06/2019 - parlament definitívne schválil prechodné obdobie na pokuty za nepoužívanie eKasy. Pokutovať sa nebude do konca roka, ak podnikatelia požiadajú o pridelenie kódu eKasa do 30. júna 2019. eKasu tak majú potom čas zaobstarať si do konca roka. Viac na linku : https://www.financnasprava.sk/sk/pre-media/novinky/archiv-noviniek/detail-novinky/_nove-ekasa-ts/bc
- Zákazníkom so záujmom o upgrade alebo novú ekasu oznamujeme, že nikto na Slovensku nevie garantovať dodanie/upgrade na ekasu a jej spustenie do prevádzky do zákonom stanoveného termínu 1.1.2020, ak si to necháte na poslednú chvíľu ! Momentálne je menej ekasa pokladníc na trhu, než počet pokladníc, ktoré ešte neprešli na ekasu. Detailne počty a informácie si môžete dohľadať z informácii finančnej správy.
- Zákazníkom so záujmom o novú ekasu oznamujeme, že ak chcú novú ekasu, musia už mať pridelené kódy z finančnej správy.
Dodanie je závislé od typu pokladnice a jej aktuálnej dostupnosti. Ideálne je zastaviť sa na predajni, vysvetlíme a ukážeme detaily. Po telefóne dodávky na eKasy neriešime ! - Nakoľko sme všetky doteraz dohodnuté mailové a SMS termíny museli zrušiť, kvôli tomu, že nám nosili nesprávne XML dáta, alebo dokonca vôbec a tým pádom rezervovaný termín prepadol, pristúpili sme k tomu, že všetky termíny rezervujeme individuálne a iba telefonicky podľa toho čí mame od váš správne inicializačné baličky (XML dáta a heslo) a komponenty na prerobenie na kasu, alebo novu kasu. Budeme Váš telefonicky kontaktovať.
- Pri upgrade vyradzujeme Vašu ERP pokladňu a spúšťame eKasu. Ak nám donesiete zlé 2x XML údaje alebo zlé heslo, tak v dohodnutom termíne Vás neurobíme. Pre istotu nám pošlite Vaše údaje pre kontrolu. Prefererujeme mailom na Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.
- K ekase musíte mať na prevádzke internet, bez neho Vám ekasa nepôjde ! Modely od výrobcu Elcom - wifi pripojenie, od výrobcu FiskalPro - pripojenie káblové (VX520) alebo wifi (VX675 a A8). Odporúčame pred upgradom/kúpou si internet zabezpečiť.
- Na portáli finančnej správy ( https://www.financnasprava.sk ) si vyžiadajte o pridelenie kódu pokladnice. Detailné info na tomto LINKU.
Pozor ! keď sa vygenerujú kódy pre ekasu, nečakajte, nepríde Vám žiadna informácia. Jednoducho to manálne kontrolujte v zóne ekasa na ich portáli. - Pre foto návod pre zriadenie kliknite tu : Pridelenie kodu pokladnice ekasa, foto návod
- Pozor ! žiadate o pridelenie kódu ORP nie VRP !
- V rámci žiadosti/formulára nevyplňujte žiaden dátum zrušenia DKP. Po pridelení kódu ekasy si stiahnete z OIZ (z eKasa zóny podnikateľa) autentifikačné a identifikačné údaje (tzv. inicializačný balíček), ktorý nám dodáte a nahráme ho do on‑line registračnej pokladnice ORP v dohodnutom termíne prerábky na ekasu.
- údaje z finančnej správy si musíte elektronicky vyžiadať sami, prípadne Vám to môže urobiť osoba poverená elektronickou komunikáciou s finančnou správou, väčšinou účtovna firma
- pozor, musíte uviesť aj adresu prevádzky alebo že je prenosná, ak nie je totožná s adresou sídla !
- na bloček sa tieto údaje prenášajú z údajov, uvedených vo formulári finančnej správy. Nevieme ich zmeniť !
- ak nám dodáte zlé údaje, my tieto nahráme do ekasy a vy si následne elektronicky požiadajte o ich zmenu a potom ich môžeme opäť za poplatok nahrať
- v prípade, že máte záujem aby sme tento úkon urobili za Vás, tak je potrebné dodať prihlasovacie údaje a uhradiť poplatok za túto službu vo výške 20,- €
- Kliknite pre vzor ako ma vyzerať : Inicializačný balíček pre ekasu
INFORMÁCIE Z FINANČNEJ SPRÁVY : - Otázky a odpovede týkajúce sa používania pokladnice e-kasa klient [pdf; 536 kB; nové okno]
- Zákon č. 368/2018 Z. z. [nové okno], ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 289/2008 Z. z. [nové okno] o používaní elektronickej registračnej pokladnice a o zmene a doplnení zákona Slovenskej národnej rady č. 511/1992 Zb. [nové okno] o správe daní a poplatkov a o zmenách v sústave územných finančných orgánov v znení neskorších predpisov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony
- Prezentácia o eKase [pdf; 4,9 MB; nové okno]
- Dôležité : Zákonom sú od 1.7.2019 zrušené servisné organizácie, ktoré sa starali o svojich klientov a väčšinou nad rámec svojich povinností.
Stali sme sa teda obyčajnými predajcami pokladníc a bežným elektroservisom. Preto nežiadajte od nás aby sme Vám vysvetľovali ako čo funguje, aké máte povinnosti ako živnostník, čo máte robiť na prevádzke. Je to všetko v zákonoch a návodoch. S vašimi požiadavkami sa teda obráťte na finančnú správu, na Vaše účtovné firmy ak ich máte platené ako poskytovateľa takýchto informácií.
Všetky Vaše dopyty a dotazy na nás sú službou spoplatnenou podľa platného cenníka služieb.
Vážený zákazník,
Národná rada Slovenskej republiky schválila novelu zákona o používaní Elektronických registračných pokladníc. Schválený zákon hovorí, že od 1.7.2019 (do 31.12.2019 výnimka na pokuty) musia byť všetky registračné pokladne, fiskálne tlačiarne prepojené s finančnou správou cez internet. Tento systém sa volá „eKasa“, resp. „ORP - online registračná pokladňa“, pričom platí, že pripájať sa k systému bude možné od 1.4.2019 do 30.6.2019. Dovtedy sa na nové podmienky musia pripraviť nielen výrobcovia, ale aj podnikatelia.
Čo to pre Vás v praxi znamená ?
- musíte sa rozhodnúť
- či si kúpite novú ORP pokladňu, ceny cca 300,00 – 600,00 EUR, takto môžete urobiť od 1.4.2019. Pri kúpe máte možnosť kúpiť pokladňu, ktorá má v cene aj terminál a aj stravné karty.
- dáte si prerobiť Vašu súčasnú pokladňu ERP na ORP, ceny 109,00-169,00 EUR výrobca A3Soft (VX520, VX675), ceny 169,00 – 193,00 EUR výrobca Elcom (konkrétne ceny nájdete v predobjednávkovom formulári)
- navštívte našu predajňu a spíšete objednávku, uhradíte zálohu a na základe kapacitných možností výrobcov dohodneme termín realizácie
- MUSÍTE MAŤ INTERNET S WIFI PRIPOJENÍM NA PREVÁDZKE (VX520 stačí aj káblové pripojenie)
môžete využiť ponuku www.oravanet.sk, 5G Internet FLAT 3072/768 kbit/s za cenu 6,99 €
Časový harmonogram :
- od 1.1.2019 do 1.7.2019 môžu podnikatelia používať doterajšie ERP, platí pôvodný zákon
- od 1.4.2019 do 1.7.2019 prechodné obdobie, čas na výmenu alebo upgrade pokladníc na ORP
- od 1.7.2019 úplný prechod na ORP
Modely, ktoré sa dajú prerobiť na „eKasu“, sú :
EURO50 T/TE mini, cash, smart, medi, EURO150Flexy, EURO150Flexyplus, Efox T, EURO100, EURO200, VX520 a VX675
– ostavávajú aj súčasné funkcie pokladníc
EURO200, EURO2100 TE
– z dôvodu malých pamätí niektoré funkcie ako napr. uzávierky na pokladnici už nebudú k dispozícií
EURO100, MiniEfox, modely 1000/2000/500 – ukončená podpora a predaj
Dôležité :
Doporučené kroky pre prechod na eKasu :
- správny výber/rozhodnotie či chcete potrebujete upgrade alebo novú pokladnicu,
- návšteva našej predajne LINK na mapu adresu ,
- na predajni vyplníte objednávku a úhradite zálohu,
- následne spoločne vyberieme termín pre upgrade/kúpu pokladnice,
- po odsúhlasení termínu požiadate elektronicky Finančnú správu o pridelenie identifikačných a autentifikačných údajov - detaily na tomto linku finančnej správy
foto návod na linku : Pridelenie kodu pokladnice ekasa, foto návod - v dohodnutý termín doniesete pokladnicu na prerobenie alebo si prídete po novú ekasu aj s týmito údajmi.
- Môžete si pozrieť aj tento PDF dokument o prechode z portálu finančnej správy
Celý proces prechodu na ekasu by mal byť nasledovný :
Princíp úpravy ERP na PEKK - vyradenie z prevádzky
- Záloha údajov z fiškálnej pamäte
- Záloha údajov ERP
- Nahratie údajov na CD
- Zápis do knihy ERP
- Vybratie fiškálnej pamäte z ERP
- Zákazník nemusí ísť na DÚ – ak prechádza na PEKK (PEKK – pokladnica e-kasa klient)
Princíp úpravy pokladnice na e-Kasa – uvedenie do prevádzky
- Podnikateľ dodá pridelený kód, inicializačný balík, ktorý získa na portáli finančnej správy po prihlásení sa elektronickým občiankym preukazom alebo heslami
- Osadenie upgrade modulu do zariadenia
- Aktualizácia, flash firmvéru, výmena eprom, dielov,...
- Nahratie údajov podnikateľa do zariadenia – povinnosť podnikateľa
- Otestovanie v systéme e-Kasa
- Odovzdanie zákazníkovi
- Pozor ! Na prevádzke je potrebné ekasu napojiť na vlastné internetové pripojenie.
- Takto opisuje prechod na ekasu finančná správa v PDF dokumente
link na celý popis prechodu :
INFO LINKY :
LINKY s informáciami z finančnej správy :
https://www.financnasprava.sk/sk/podnikatelia/dane/ekasa/podnikatel-ekasa
Prechod z ERP na ORP : https://www.financnasprava.sk/_img/pfsedit/Dokumenty_PFS/Podnikatelia/eKasa/2018/2018.11.30_eKasa_prezent.pdf
Kompletné znenie zákona :
https://www.financnasprava.sk/_img/pfsedit/Dokumenty_PFS/Podnikatelia/eKasa/2018/2018.12.11_znenie_zak.pdf
Zariadenia firmy Elcom : https://www.elcom.eu/eshop/produkty/registracne-pokladnice/
Zariadenia firmy A3 Soft : https://eshop.fiskalpro.eu/sk/fiskalpro/fiskalpro