eKasa – aktuálne informácie

NAJNOVŠIE INFORMÁCIE ! 

  1. Odporúčame link na Časté otázky a odpovede : Ak máte otázku a nenájdete ju v odpovediach, napíšte nám ju na : Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript. a my ju tu čoskoro zaradíme.

  2. Ako prvý krok na prerobenie/kúpu ekasy musíte mať inicializačný ekasa balíček  ! Viac informácie v texte nižšie.

  3. Nefunguje ekasa ? Certifikát v ekase platí 2 roky. Viac na linku : Certifikát v ekase platí 2 roky

  4. Metodické usmernenie k uplatňovaniu zníženej sadzby dane v zmysle novely zákona o DPH účinnej od 1. 1. 2023
    - info od Finančnej správy : https://www.financnasprava.sk/_img/pfsedit/Dokumenty_PFS/Zverejnovanie_dok/Dane/Metodicke_usmernenia/Nepriame_dane/2022.12.22_1_DPH_2022_MU.pdf
    - otázky a odpovede od Finančnej správy : https://drive.google.com/file/d/1PZzWnpb5c_vdLNHAUjJee2G4ZkeltzKP/view
    - pomôcka pre uživateľov ikelp POS mobile : https://www.ikelp.com/pomoc/navody-posmobile/navody-posmobile-predaj/zmena-vysky-dph-na-skladovych-kartach-posmobile


  5. 15.2.2022 - Elcom automaticka aktualizácia týchto pokladníc:
    Euro 50i/o Cash,
    Euro 50i/o Mini,
    Euro 150i/o Flexy BAT,
    Euro 150i/o Flexy BAT Plus


  6. Elcom Euro 50/150 - automatická aktualizácia firmvéru od 21.09.2021

    5/8/2021 - Automatická aktualizácia na ekasách Elcom,
    viac info nájdete na linku : https://gajniak.sk/info-blog/vsetky-clanky/135-5-8-2021-automaticka-aktualizacia-na-ekasach-elcom 

  7. 26/04/2021 - spoločnosť Elcom pre klientov, ktorí využívajú ich ekasa pokladnice E50, E150, Efox, E80, ..... vytvorila nástroj - služby Elcom cloud. Tento slúži na kompletnú evidenciu všetkých tržieb, vkladov, výberov. Možnosť export a tlače rôznych druhov uzávierok. Ideálne pre kontrolu majiteľov, či účtovnícke firmy evidujúce tržby na ekasách. Viac na linku : Elcom cloud - mojakasa.sk

  8. 01/02/2021 : Finančná správa v týchto dňoch upozorňuje na výmenu autentifikačných údajov v eKase. 

    Postupne sa končí platnosť autentifikačných údajov (AU) nahratých v online registračných pokladniciach (ORP). Platnosť údajov, ktoré sú potrebné na evidenciu tržieb, trvá dva roky od vystavenia. Výmena údajov je nevyhnutná z dôvodu ochrany údajov zasielaných do systému eKasa v zmysle všeobecných platných bezpečnostných štandardov. Ide o bezplatný úkon, samozrejme len v prípade že si to viete urobiť. Výmenu môžu podnikatelia urobiť pred uplynutím platnosti týchto údajov.  Podnikateľa na výmenu údajov automaticky upozorní online registračná pokladnica už 30 dní pred ukončením ich platnosti. Používateľov VRP sa táto povinnosť netýka. Viac informácií nájdete tu.

    Ako zistíte do kedy je platný ten Váš certifikát ? A ako požiadate o nový ?
    Tieto odpovede (platcovia HOTLINE podpory) nájdete v článku : Certifikačné údaje ekasy sú platné 2 roky

  9. Viete ako na reporty z finančnej správy ? Kde sú a ako ich kontrolovať ?
    Odpovede na tieto otázky (platcovia HOTLINE podpory) nájdete v článku : Ako na reporty ekasa z finančnej správy ?


  10. 15/02/2021 : Elcom ekasa Efox OTA aktualizácia tlačiarní eKasa EFox prebehne v noci z 15.2. na 16.2.2021

    Aby komunikácia medzi účtovným SW a tlačiarňou eKasa EFox išla vždy plynule, dovoľujeme si vám opäť pripomenúť, že je nutné mať aktualizovanú komunikačnú knižnicu na tú najnovšiu verziu. Stiahnuť si ju môžete tu. V prípade, že si to neviete urobiť, kontaktujte nás.

  11. 18/11/2020 : pre klientov, ktorí používajú pokladnice Euro150 Flexy s 512 kB procesorom, výrobca pripravil aktualizáciu softvéru pokladnice. 
    Zmena sa týka aj pre komunikačné knižnice nájdete tu: balík, inštalátor, Euro2A  

  12. Informácie týkajúce sa značky pokladníc ELCOM : Výrobca Elcom s.r.o. informoval, že od 12.októbra 2020 sa pred polnocou uvoľňujú aktualizácie firmware pre celé portfólio ich pokladníc. Tieto aktualizácie sa Vám stiahnu do ekasy a budete vyzvaný o jej spustenie. Ďalej výrobca informoval, že záručné opravy so starými chybami, teda bez aktualizovaného firmvéru, nebudú môcť ďalej uznávať. Pre klientov s platnou hotline podporou urobíme túto aktualizáciu zdarma, v rámci zaplatenej podpory.

  13. Od 21.7.2020 podnikatelia už nemajú povinnosť na predajnom mieste, vrámci ktorého používajú pokladnicu e-kasa klient sprístupniť vzor pokladničného dokladu vyhotoveného pokladnicou e-kasa klient, viac na linku finančnej správy 
    https://www.financnasprava.sk/_img/pfsedit/Dokumenty_PFS/Zverejnovanie_dok/Aktualne/ERP_VRP/2020/2020.08.07_6_ORP_2020_IM.pdf

  14. Od 1.1.2020 sa doba na odoslanie OFFLINE dokladov do systému eKasa predlžuje z pôvodných 48 hodín na 96 hodín.

  15. Dôležitý oznam pre majiteľov pokladníc ELCOM :
    z dôvodu pripravovaného povinného Update bude dňa 16. septembra 2019 spustená automatická aktualizácia na všetkých pokladniciach, ktoré ešte neboli aktualizované. Pri aktualizácii dôjde k Master resetu pokladnice, preto je potrebné, aby boli údaje pred spustením aktualizácie zálohované, alebo aby bola v pokladnici vložená SD karta. Ďalej je potrebné pred spustením aktualizácie odoslať výber hotovosti na finančnú správu. Inštalácia SD karty a jej stála prítomnosť v pokladnici je nevyhnutná aj pre budúce aktualizácie ! 
    Dôležité upozornenie: Je bezpodmienečne nutné aktualizovať všetky pokladnice na verziu SW ECR: 1.109.03, CHDÚ: 1.1.16.
    Odporúčaný postup pri aktualizácii:
    1. Výber hotovosti z pokladnice - zaslanie na finančnú správu
    2. Vykonanie Uzávierok Z
    3. Kontrola funkčnosti vloženej SD karty (Export údajov na SD kartu: ak je OK, je to vo výpise z tlačiarne) 
    4. Spustenie aktualizácie SW


  16. 19/06/2019 - parlament definitívne schválil prechodné obdobie na pokuty za nepoužívanie eKasy. Pokutovať sa nebude do konca roka, ak podnikatelia požiadajú o pridelenie kódu eKasa do 30. júna 2019. eKasu tak majú potom čas zaobstarať si do konca roka. Viac na linku : https://www.financnasprava.sk/sk/pre-media/novinky/archiv-noviniek/detail-novinky/_nove-ekasa-ts/bc
  17. Zákazníkom so záujmom o upgrade alebo novú ekasu oznamujeme, že nikto na Slovensku nevie garantovať dodanie/upgrade na ekasu a jej spustenie do prevádzky do zákonom stanoveného termínu 1.1.2020, ak si to necháte na poslednú chvíľu ! Momentálne je menej ekasa pokladníc na trhu, než počet pokladníc, ktoré ešte neprešli na ekasu. Detailne počty a informácie si môžete dohľadať z informácii finančnej správy.

  18. Zákazníkom so záujmom o novú ekasu oznamujeme, že ak chcú novú ekasu, musia už mať pridelené kódy z finančnej správy.
    Dodanie je závislé od typu pokladnice a jej aktuálnej dostupnosti. Ideálne je zastaviť sa na predajni, vysvetlíme a ukážeme detaily. Po telefóne dodávky na eKasy neriešime !
  19. Nakoľko sme všetky doteraz dohodnuté mailové a SMS termíny museli zrušiť, kvôli tomu, že nám nosili nesprávne XML dáta, alebo dokonca vôbec a tým pádom rezervovaný termín prepadol, pristúpili sme k tomu, že všetky termíny rezervujeme individuálne a iba telefonicky podľa toho čí mame od váš správne inicializačné baličky (XML dáta a heslo) a komponenty na prerobenie na kasu, alebo novu kasu. Budeme Váš telefonicky kontaktovať. 
  20. Pri upgrade vyradzujeme Vašu ERP pokladňu a spúšťame eKasu. Ak nám donesiete zlé 2x XML údaje alebo zlé heslo, tak v dohodnutom termíne Vás neurobíme. Pre istotu nám pošlite Vaše údaje pre kontrolu. Prefererujeme mailom na Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.
  21. K ekase musíte mať na prevádzke internet, bez neho Vám ekasa nepôjde ! Modely od výrobcu Elcom - wifi pripojenie, od výrobcu FiskalPro - pripojenie káblové (VX520) alebo wifi (VX675 a A8). Odporúčame pred upgradom/kúpou si internet zabezpečiť.
  22. Na portáli finančnej správy ( https://www.financnasprava.sk ) si vyžiadajte o pridelenie kódu pokladnice. Detailné info na tomto LINKU.
    Pozor ! keď sa vygenerujú kódy pre ekasu, nečakajte, nepríde Vám žiadna informácia. Jednoducho to manálne kontrolujte v zóne ekasa na ich portáli.
  23. Pre foto návod pre zriadenie kliknite tu : Pridelenie kodu pokladnice ekasa, foto návod
  24. Pozor ! žiadate o pridelenie kódu ORP nie VRP ! 
  25. V rámci žiadosti/formulára nevyplňujte žiaden dátum zrušenia DKP. Po pridelení kódu ekasy si stiahnete z OIZ (z eKasa zóny podnikateľa) autentifikačné a identifikačné údaje (tzv. inicializačný balíček), ktorý nám dodáte a nahráme ho  do on‑line registračnej pokladnice ORP v dohodnutom termíne prerábky na ekasu.
    • údaje z finančnej správy si musíte elektronicky vyžiadať sami, prípadne Vám to môže urobiť osoba poverená elektronickou komunikáciou s finančnou správou, väčšinou účtovna firma
    • pozor, musíte uviesť aj adresu prevádzky alebo že je prenosná, ak nie je totožná s adresou sídla !
    • na bloček sa tieto údaje prenášajú z údajov, uvedených vo formulári finančnej správy. Nevieme ich zmeniť !
    • ak nám dodáte zlé údaje, my tieto nahráme do ekasy a vy si následne elektronicky požiadajte o ich zmenu a potom ich môžeme opäť za poplatok nahrať
  26. v prípade, že máte záujem aby sme tento úkon urobili za Vás, tak je potrebné dodať prihlasovacie údaje a uhradiť poplatok za túto službu vo výške 20,- €
  27. Kliknite pre vzor ako ma vyzerať : Inicializačný balíček pre ekasu

    INFORMÁCIE Z FINANČNEJ SPRÁVY :
  28. Otázky a odpovede týkajúce sa používania pokladnice e-kasa klient [pdf; 536 kB; nové okno]
  29. Zákon č. 368/2018 Z. z. [nové okno], ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 289/2008 Z. z. [nové okno] o používaní elektronickej registračnej pokladnice a o zmene a doplnení zákona Slovenskej národnej rady č. 511/1992 Zb. [nové okno] o správe daní a poplatkov a o zmenách v sústave územných finančných orgánov v znení neskorších predpisov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony
  30. Prezentácia o eKase [pdf; 4,9 MB; nové okno]


  31. Dôležité : Zákonom sú od 1.7.2019 zrušené servisné organizácie, ktoré sa starali o svojich klientov a väčšinou nad rámec svojich povinností.
    Stali sme sa teda obyčajnými predajcami pokladníc a bežným elektroservisom. Preto nežiadajte od nás aby sme Vám vysvetľovali ako čo funguje, aké máte povinnosti ako živnostník, čo máte robiť na prevádzke. Je to všetko v zákonoch a návodoch. S vašimi požiadavkami sa teda obráťte na finančnú správu, na Vaše účtovné firmy ak ich máte platené ako poskytovateľa takýchto informácií.
    Všetky Vaše dopyty a dotazy na nás sú službou spoplatnenou podľa platného cenníka služieb.

Vážený zákazník,

Národná rada Slovenskej republiky schválila novelu zákona o používaní Elektronických registračných pokladníc.  Schválený zákon hovorí, že od 1.7.2019 (do 31.12.2019 výnimka na pokuty) musia byť všetky registračné pokladne, fiskálne tlačiarne prepojené s finančnou správou cez internet. Tento systém sa volá „eKasa“, resp. „ORP - online registračná pokladňa“, pričom platí, že pripájať sa k systému bude možné od 1.4.2019 do 30.6.2019. Dovtedy sa na nové podmienky musia pripraviť nielen výrobcovia, ale aj podnikatelia.

 

Čo to pre Vás v praxi znamená ?

  • musíte sa rozhodnúť 

    • či si kúpite novú ORP pokladňu, ceny cca 300,00 – 600,00 EUR, takto môžete urobiť od 1.4.2019. Pri kúpe máte možnosť kúpiť pokladňu, ktorá má v cene aj terminál a aj stravné karty.
    • dáte si prerobiť Vašu súčasnú pokladňu ERP na ORP, ceny 109,00-169,00 EUR výrobca A3Soft (VX520, VX675), ceny 169,00 – 193,00 EUR výrobca Elcom (konkrétne ceny nájdete v predobjednávkovom formulári)

  • navštívte našu predajňu a spíšete objednávku, uhradíte zálohu a na základe kapacitných možností výrobcov dohodneme termín realizácie
  • MUSÍTE MAŤ INTERNET S WIFI PRIPOJENÍM NA PREVÁDZKE (VX520 stačí aj káblové pripojenie)
    môžete využiť ponuku www.oravanet.sk,  5G Internet FLAT 3072/768 kbit/s za cenu 6,99 €


Časový harmonogram :

  • od 1.1.2019 do 1.7.2019 môžu podnikatelia používať doterajšie ERP, platí pôvodný zákon
  • od 1.4.2019 do 1.7.2019 prechodné obdobie, čas na výmenu alebo upgrade pokladníc na ORP
  • od 1.7.2019 úplný prechod na ORP



Modely, ktoré sa dajú prerobiť na „eKasu“, sú :


EURO50 T/TE mini,  cash, smart, medi,  EURO150Flexy,  EURO150Flexyplus, Efox T, EURO100, EURO200, VX520 a VX675 
– ostavávajú aj súčasné funkcie pokladníc
EURO200, EURO2100 TE
– z dôvodu malých pamätí niektoré funkcie ako napr. uzávierky na pokladnici už nebudú k dispozícií
EURO100, MiniEfox, modely 1000/2000/500 – ukončená podpora a predaj


 

 

 

 Dôležité :



 

Doporučené kroky pre prechod na eKasu :

  1. správny výber/rozhodnotie či chcete potrebujete upgrade alebo novú pokladnicu,
  2. návšteva našej predajne LINK na mapu adresu ,
  3. na predajni vyplníte objednávku a úhradite zálohu,
  4. následne spoločne vyberieme termín pre upgrade/kúpu pokladnice,
  5. po odsúhlasení termínu požiadate elektronicky Finančnú správu o pridelenie identifikačných a autentifikačných údajov - detaily na tomto linku finančnej správy
    foto návod na linku : Pridelenie kodu pokladnice ekasa, foto návod
  6. v dohodnutý termín doniesete pokladnicu na prerobenie alebo si prídete po novú ekasu aj s týmito údajmi.
  7. Môžete si pozrieť aj tento PDF dokument o prechode z portálu finančnej správy

Celý proces prechodu na ekasu by mal byť nasledovný :


Princíp úpravy ERP na PEKK - vyradenie z prevádzky

  1. Záloha údajov z fiškálnej pamäte
  2. Záloha údajov ERP
  3. Nahratie údajov na CD
  4. Zápis do knihy ERP
  5. Vybratie fiškálnej pamäte z ERP
  6. Zákazník nemusí ísť na DÚ – ak prechádza na PEKK (PEKK – pokladnica e-kasa klient)

Princíp úpravy pokladnice na e-Kasa – uvedenie do prevádzky

  1. Podnikateľ dodá pridelený kód, inicializačný balík, ktorý získa na portáli finančnej správy po prihlásení sa elektronickým občiankym preukazom alebo heslami
  2. Osadenie upgrade modulu do zariadenia
  3. Aktualizácia, flash firmvéru, výmena eprom, dielov,...
  4. Nahratie údajov podnikateľa do zariadenia – povinnosť podnikateľa
  5. Otestovanie v systéme e-Kasa
  6. Odovzdanie zákazníkovi 
  7. Pozor ! Na prevádzke je potrebné ekasu napojiť na vlastné internetové pripojenie.
  8. Takto opisuje prechod na ekasu finančná správa v PDF dokumente
    link na celý popis prechodu  :

 

 

INFO LINKY :


LINKY s informáciami z finančnej správy :

https://www.financnasprava.sk/sk/podnikatelia/dane/ekasa/podnikatel-ekasa

Prechod z ERP na ORP : https://www.financnasprava.sk/_img/pfsedit/Dokumenty_PFS/Podnikatelia/eKasa/2018/2018.11.30_eKasa_prezent.pdf

Kompletné znenie zákona :
https://www.financnasprava.sk/_img/pfsedit/Dokumenty_PFS/Podnikatelia/eKasa/2018/2018.12.11_znenie_zak.pdf

Zariadenia firmy Elcom : https://www.elcom.eu/eshop/produkty/registracne-pokladnice/

Zariadenia firmy A3 Soft : https://eshop.fiskalpro.eu/sk/fiskalpro/fiskalpro

 

Exporty z online informačných zoznamov SFS : 

https://www.financnasprava.sk/sk/elektronicke-sluzby/verejne-sluzby/zoznamy/exporty-z-online-informacnych

Ukázať / Skryť mapu

Telefón

+ 421 905 275 832

Email

Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.

Adresa

Železničiarov 296/40, 028 01 Trstená