Alt Text

GAJNIAK s.r.o.
Šafárikovo námestie 2
811 02 Bratislava

prevádzka :
Železničiarov 296/40
02801 Trstená
IČO: 51108798
IČDPH : SK2120612747
IBAN : SK27 0200 0000 0040 5241 4051

Volajte (9:00-16:00)
+421 905 275 832

Píšte ...
info@gajniak.sk

+ 421 905 275 832 info@gajniak.sk Po - Štv : 9:00 - 16:00, Pia : SERVIS (predajňa zatvorená)

Časté otázky a odpovede

Ak máte otázku a nenájdete ju v odpovediach,
napíšte nám ju na : Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript. a my ju tu čoskoro zaradíme.

  1. Čo mám robiť, keď sa Vám neviem dovolať, alebo máte zatvorené, prípadne dovolenku ?
    V prípade, že máte problém, ktorý neviete vyriešiť počas našej neprítomnosti, odporúčame Vám sa obrátiť na iného predajcu ekasy alebo priamo na výrobcu pokladnice, pripadne software.
    Príklady : www.elcom.sk , www.fiskalpro.eu , www.ikelp.sk

  2. Zmena platcu na neplatcu DPH a opačne, aký je postup ? Metodický pokyn FRSR :


  3. Ako ma vyzerať vzorový doklad na predajni ?
    Vzorový bloček v režime ONLINE aj OFFLINE musí byť na viditeľnom mieste. Označených 5 informácií. Presný metodický postup v PDF finančnej správy : [ LINK ]
    (od 1.7.2020 novelizované zákonom, nie je potrebný)


  4. Ako mám ukončiť eKasu ?
    Podnikateľ zavrel prevádzku a nebude ďalej používať pokladnicu e-kasa klient. Ako má postupovať?
    Odpoveď:
    Podnikateľ je povinný oznámiť ukončenie používania pokladnice e-kasa klient ktorémukoľvek daňovému úradu najneskôr do 3 pracovných dní od ukončenia jej používania. Oznámenie podnikateľ podá na predpísanom tlačive zverejnenom na stránke FS SR  www.financnasprava.sk, v osobnej internetovej zóne, v časti katalóg formulárov, pokladnice e-kasa klient a formulár "Oznámenie o ukončení používania pokladnice e-kasa klient".

  5. Čo mám robiť ak mám akékoľvek otázky ohľadne platobných transakcií ? Napr. prečo ešte nemám peniaze na účte ?  prešla klientovi platba ? ....
    Obráťte sa na SIA – First Data: telefonicky +421-2-6828-5255 alebo  mailom na : Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.

  6. Platí odklad ekasy do konca roka 2019 pre každého ?
    Finančná správa upozorňuje, že evidovať tržby v systéme eKasa musia všetci podnikatelia okamžite po dodaní online registračnej pokladnice od svojho výrobcu, dovozcu alebo distribútora. Prechodné obdobie na neudeľovanie pokút bolo zákonom upravené len preto, aby mali podnikatelia čas zabezpečiť si eKasu od svojich výrobcov. Neznamená to, že eKasu do konca roka používať nemusia. 
    Viac na linku : https://www.financnasprava.sk/sk/pre-media/novinky/archiv-noviniek/detail-novinky/_ekasa-dodanie-ts/bc

  7. Ako nastavím statickú IP adresu na FiskalPro VX520/VX675 ?
    Po súčasnom stlačení kláves červené X + 3 nastavujete sieťové parametre, IP adresu, bránu, ....

  8. Je povinnosť evidovať vklad, resp. výber hotovosti z pokladnice e-kasa klient?
    Áno je. Ak podnikateľ vloží do pokladnice e-kasa klient hotovosť okrem prijatej tržby alebo vyberie z pokladnice e-kasa klient hotovosť, je povinný vklad aj výber bez zbytočného odkladu po vložení alebo vybratí hotovosti zaevidovať v systéme e-kasa. Doklady označené slovom „VKLAD“ alebo „VÝBER“ vyhotovené pokladnicou e-kasa klient sa v listinnej forme netlačia.
    Na portál finančnej správy sa odosielajú všetko vklady, príjmy a výdaje. Odporúčame na konci dňa urobiť prehľadovú/priebežnú uzávierku, urobiť výber všetkých evidovaných tržieb a nakoniec urobiť dennú uzávierku, ktoré nie sú zo zákona povinné, ale aspoň máte prehľad o tržbách. Nie každému vyhovuje prehľad z portálu ekasa na finančnej správe, ktorý sa v súčasnosti generuje raz za mesiac.
    Oficiálna informácia z finančnej správy : kliknite a otvorte 2020.01.02_ekasa_vklad_vyber.pdf

  9. Ako pracovať s dostupnými reportami v eKase ?
    Odpoveď nájdete (alebo aj nie) priamo na portáli finančnej správy : https://www.facebook.com/FinancnaSprava/videos/2368193660158001/

  10. Čo mám robiť, keď som si zmazal všetko v ekase E50/150 po jej aktualizácii ?
    Potrebujete si ich opäť nahrať z Vašej poslednej zálohy z počítača prostredníctvom programu Euro2A verzie 7.01 . Ak ich nemáte, môžeme to za Vás urobiť na predajni, alebo Vám môžeme poslať projekt vašej poslednej zálohy na Váš mail, ktorý si otvoríte v programe Euro2A. Služby sú spoplatnené podľa platného cenníka služieb.

  11. Aký je postup pre používanie Elcom pokladníc ?
    Výrobca odporúča nasledovný postup, LINK na PDF

  12. Ako fungujú vrátne fľašky v aplikácii FiskalPRO mobile ?
    Na portáli portal.fiskalpro.eu si nastavíte v menu PLU nový typ PLU s vlastnosťou "vratný obal". V nastavení PLU vyberiete tento typ PLU. A už stačí v aplikácii pri predaji stlačiť "červenú šípku" a vybrať tovar fľaša. Podmienka je že aplikácia musí byť min. verzie 1.3.84 : APPka v.1.3.84

     
          

  13. Sú povinné servisné prehliadky ?
    Zo zákona povinné nie sú. Ale, pravidelný servis a kontrola Vás môže ochrániť pred problémami. Jeden príklad za všetky :
    Používate pokladnicu na ktorej nebola menená batéria cca 4 roky. Vypadne Vám internet, príp.nefunguje finančná správa, hromadia sa Vám OFFLINE bločky,.... Ráno zapnete pokladnicu a na displeji na Vás svieti "master reset", čo znamená, že ste prišli o všetky offline doklady, na finančnú správu sa už nič neprenesie a v systéme finančnej správy bude diera v poradí na online dokladoch, ktorá sa dá vysvetliť rôzne, kľudne aj ako dôvod na podvod. Podľa platných sankcií Vám vyrúbia pokutu.... Zamyslite sa.
  14. Dňa 3.7.2019 o 16:00 bol uvoľnený nový softvér pre pokladnice Euro-150 STD, BAT s procesorom 1MB a 512kB. (verzia 1.109.03 ECR/ 1.1.14 CHDÚ) – aktualizácie si automaticky stiahne pokladnica z Cloudu. Dňa 4.7.2019 o 15:00 bude uvoľnený nový softvér pre pokladnice Euro-50 Cash, Mini s procesorom 512kB. (verzia 1.109.03 ECR/ 1.1.14 CHDÚ) – aktualizácie si automaticky stiahne pokladnica z Cloudu. 
    Spustenie aktualizácie na pokladnici Euro-150 je potrebné potvrdiť tlačidlom MS (Medzisúčet).
    Spustenie aktualizácie na pokladnici Euro-50 je potrebné potvrdiť tlačidlom ST (Subtotal). 
    Ak aktualizáciu nechceme spustiť stlačíme tlačidlo Zmazať (Euro-150), CL (Euro-50)

    Aktualizácia umožňuje ON LINE predaj PC.

    Postup aktualizácie:
    1. R-režim – Výber hotovosti/šekov – vykonať výber zásuvky
    2. Urobiť si zaužívané uzávierky (nie je povinnosť zo zákona) – aktualizáciou budú zmazané
    4. Spustenie samotnej aktualizácie
    5. Ak nie je vložená SD karta ( nie je súčasťou nových eKasa pokladníc) - vykonať import údajov cez Euro2A ver. 7.01
    Poznámka: Pri vloženej SD karte sa export a import údajov (okrem systemových parametrov) urobí automaticky.

    Ak neviete čo robíte, alebo si nezálohujete údaje z ekasy, určite o všetky údaje prídete !

  15. Pokiaľ Vám vypadlo wifi pripojenie na registračnej pokladni treba vyskúšať vypnúť a opätovné zapnúť pokladňu.

  16. Správy 12/06/2019 o 13:00 
    {tx_mp3gallery}/images/audio{/tx_mp3gallery}

  17. Vláda schválila návrh, ktorým sa pre podnikateľov s registráciou a objednanou certifikovanou eKasou posúva termín na jej povinné používanie na 30. septembra tohto roku. https://www.webnoviny.sk/pellegrinho-vlada-chce-posunut-spustenie-ekasy-ale-termin-registracie-sa-pre-podnikatelov-nezmeni/amp/

  18. V médiach prezentovaná informácia, že druhý a tretí najväčší výrobca pokladníc nedostal certifikát sa netýka firiem Elcom a FiskalPRO.

  19. Ako zapíšem UID kód potrebný na vrátenie tovaru na ELCOM pokladniciach, keď UID kód obsahuje čísla a písmena ?
    • UID kód sa skladá z hexadecimálnych znakov 0-9 a A-F. Čísla sa píšu stlačením klávesy s číslom a písmena sú 1-A, 2-B, 3-C, 4-D, 5-E a klávesa 6 je F.

  20. Na niektoré modely ešte neboli vydané ekasa certifikáty a preto ešte nie sú výrobcami distribuované upgrade balíčky. 
    • miesto odpovede snímok z facebooku finančnej správy


  21. Ako overím či OFFLINE doklad "prešiel" na finančnú správu ?

    • môžete si stiahnuť aplikáciu finančnej správy OVER DOKLAD,
      ktorou zosnímate QR kód z bločka a zistíte či je alebo nie je uložený na finančnej správe.


  22. Stihne sa urobiť všetko do 1.7.2019 ?
    • Urobte si názor sami. Z dostupných informácii sú známe 3 údaje, podklady z FS :
      1 - Počet pokladníc, ktoré treba v SR prerobiť. Tu všetci operujú s číslom 240 000 - 300 000 ks.
      2 - Počet žiadostí o ekasa XML kódy - inicializačný balíček, ktoré podali na portáli finančnej správy. Príklad k 24.5.2019 bolo podaných 65215 žiadostí.
      3 - Počet aktívnych ekasa zariadení, Príklad k 24.5.2019 bolo 1514 zariadení 

  23. Čakám na prerobenie/upgrade na ekasu. Termín 1.7.2019 sa blíži a zatiaľ nie sú ekasa certifikáty, čo mám robiť.
    • môžete dočasne prejsť na VRP ekasu
    • vybrať si iné riešenie, ktoré už v praxi existuje
    • čakať čo sa bude diať, lebo kto vie počítať a má zdravý rozum, tak z uvedených faktov vie, že je nereálne toto stihnúť.
  24. ...
  25. LINK NA KOMPLETNÉ ZNENIE ZÁKONA 289/2008 Z.z. DO 1.10.2019

...

Adresa na ktorej by ste mali začať... Gajniak s.r.o.

Predaj a servis výpočtovej a kancelárskej techniky, predaj a servisné stredisko pre registračné pokladnice a terminály, výroba web stránok a eshopov...
FIRMA
Kontakty

Volajte (9:00-16:00)
+421 905 275 832

Píšte ...
info@gajniak.sk

Táto webstránka používa súbory cookies

Používame len povinné cookie, ktoré sa týkajú funkčnosti našich webových stránok a umožňujú nám zlepšovať služby, ktoré vám ponúkame prostredníctvom našich webových stránok, napríklad tým, že vám umožňujú prenášať informácie medzi stránkami našej webovej lokality, aby ste nemuseli znova zadávať informácie, alebo rozpoznaním vašich preferencií, keď sa vrátite na našu webovú stránku.

Login