Alt Text

GAJNIAK s.r.o.
Šafárikovo námestie 2
811 02 Bratislava

prevádzka :
Železničiarov 296/40
02801 Trstená
IČO: 51108798
IČDPH : SK2120612747
IBAN : SK27 0200 0000 0040 5241 4051

Volajte (9:00-16:00)
+421 905 275 832

Píšte ...
info@gajniak.sk

+ 421 905 275 832 info@gajniak.sk Po - Štv : 9:00 - 16:00, Pia : SERVIS (predajňa zatvorená)

10 najčastejších chýb na firemných weboch

Vy­brať naj­čas­tej­šie sa opa­ku­jú­ce chy­by fi­rem­ných webo­vých strá­nok nie je jed­no­du­ché, ur­či­te však me­dzi ne mô­že­me za­ra­diť nas­le­du­jú­cich 10 „chu­ťo­viek".

 

1. Príl­iš krea­tív­ny di­zajn

Krea­ti­vi­ta je pri tvor­be webu neo­ce­ni­teľ­ná a naj­dô­le­ži­tej­šia časť pro­ce­su. Prob­lém nas­tá­va v oka­mi­hu, keď sa di­zaj­nér „ne­chá uniesť" svo­jou, resp. zá­kaz­ní­ko­vou pred­sta­vi­vos­ťou a vznik­ne nie­čo, čo po­pie­ra nie­len uz­ná­va­né webo­vé štan­dar­dy, ale aj akú­koľ­vek lo­gi­ku a súd­nosť.

Zla­té pra­vid­lo ho­vo­rí, že prav­du v ko­neč­nom dôs­led­ku ne­má di­zaj­nér ani zá­kaz­ník, ale pou­ží­va­teľ/náv­štev­ník strán­ky.

2. Fa­reb­né in­špi­rá­cie na spô­sob„pa­pa­gá­ja"

Zvo­liť vhod­nú kom­bi­ná­ciu fa­rieb pre fi­rem­ný web je nie­ke­dy sku­toč­ná al­chýmia. Far­by a ich kom­bi­ná­cie do­ká­žu náv­štev­ní­ka nadchnúť, ale aj od­ra­diť. Mô­žu ho pod­po­riť v túž­be na­kú­piť pro­duk­ty, ale aj pô­so­biť nep­rí­jem­ne a nep­ri­ro­dze­ne.

V extrém­nych, ale, žiaľ, nie až ta­kých zried­ka­vých prí­pa­doch do­ká­že vznik­núť aj do­ko­na­lá kom­bi­ná­cia inak ne­kom­bi­no­va­teľ­né­ho. Vý­sle­dok? Ok­rem vy­pá­le­ných oči náv­štev­ní­kov po­ka­ze­ný pr­vý do­jem z inak mož­no kva­lit­nej spo­loč­nos­ti a s tým sú­vi­sia­ce ďal­šie kom­pli­ká­cie. Pri­tom sta­čí má­lo, napr. ne­chať si po­ra­diť od od­bor­ní­kov z od­bo­ru a in­špi­ro­vať sa naj­lep­ší­mi.

3. Pou­ži­teľ­nosť webu ako nez­ná­my po­jem

Pou­ži­teľ­nosť webu je jed­na z troch hlav­ných prio­rít pri reali­zá­cii kaž­dej kva­lit­nej pre­zen­tá­cie. V praxi to zna­me­ná maximál­nu preh­ľad­nosť strán­ky, dos­tup­nosť in­for­má­cii na mi­ni­mum klik­nu­tí, us­po­ria­da­nie layoutu strán­ky tak, aby pou­ží­va­te­ľa ne­miat­la, ale nao­pak, orien­tá­ciu na strán­ke maximál­ne uľah­čo­va­la.

Vý­znam pou­ži­teľ­nos­ti na­rás­tol eš­te viac s prí­cho­dom res­pon­zív­ne­ho di­zaj­nu, kde prá­ve preh­ľad­nosť na mo­bil­ných za­ria­de­niach je zá­klad­ný fak­tor ús­pe­chu. Množ­stvo krea­tív­nych fi­rem­ných webo­vých strá­nok na ten­to as­pekt za­bú­da a pla­tí za to kru­tú daň. Nap­rík­lad aj vy­so­kou mie­rou od­cho­dov z úvod­nej strán­ky a stra­tou po­ten­ciál­nych zá­kaz­ní­kov.

4. Kva­lit­ný ob­sah je zby­toč­nosť (aj tak to nik­to ne­čí­ta)

Ob­sah je ne­vyh­nut­nosť. Ob­sah je kráľ. Mať kva­lit­ný di­zajn v ro­ku 2015 už jed­no­du­cho nes­ta­čí, ak ne­má­te kva­lit­ne spra­co­va­ný a za­ují­ma­vý ob­sah, ne­má­te nič iné ako prázd­ny ne­pou­ži­teľ­ný obal.

Dô­vo­dov, pre­čo je to tak, je mi­lión, sta­čí si vy­brať:

- Goog­le up­red­nos­tňu­je vo vy­hľa­dá­va­ní weby s kva­lit­ným a uni­kát­nym ob­sa­hom

- Pou­ží­va­te­lia inter­ne­tu už tr­pia nie­len rek­lam­nou, ale aj ob­sa­ho­vou sle­po­tou (ne­čí­ta­jú pridl­hé ale­bo neš­truk­tú­ro­va­né ob­sa­hy)

- Zá­kaz­ní­ci a par­tne­ri hľa­da­jú re­le­van­tné a rých­lo dos­tup­né in­for­má­cie s vý­po­ved­nou hod­no­tou

5. Na gra­ma­ti­ke ne­zá­le­ží

Zá­le­ží, a veľ­mi. Ob­sah s gra­ma­tic­ký­mi chy­ba­mi ko­mu­ni­ku­je sme­rom k zá­kaz­ní­kom hneď nie­koľ­ko ne­ga­tív­nych doj­mov, poč­núc nep­ro­fe­sio­nál­nos­ťou cez le­žér­ny prís­tup k ta­kej dô­le­ži­tej ve­ci, ako je ko­mu­ni­ká­cia so zá­kaz­ní­kom, a kon­čiac nes­chop­nos­ťou pou­čiť sa na svo­jich chy­bách.

Množ­stvo tes­to­va­ní a štú­dií uká­za­lo, že gra­ma­tic­ké chy­by od­ra­di­li v ob­chod­nej ko­mu­ni­ká­cii dr­vi­vú väč­ši­nu po­ten­ciál­nych klien­tov.

6. Fot­ky na web zá­sad­ne z fo­to­ban­ky

Je­den z ma­so­vo roz­ší­re­ných pos­tu­pov pri webo­vých pre­zen­tá­ciách je pou­ží­va­nie ko­mer­čné­ho fo­tog­ra­fic­ké­ho ma­te­riá­lu za­kú­pe­né­ho z rôz­nych fo­to­bánk.

Hlav­ný prob­lém je však ume­lé pot­lá­ča­nie uni­kát­nos­ti fir­my a jej iden­ti­ty, keď­že zá­kaz­ník a čas­to aj reali­zá­tor vo­lia ľah­šiu ces­tu, kto­rou je fo­to­ban­ka, než by si na­fo­ti­li vlas­tné pre­zen­tač­né fot­ky. Trend osob­né­ho prís­tu­pu a ko­mu­ni­ká­cie vo sve­te je jas­ný, ver­me, že sa čos­ko­ro dos­ta­ne aj k nám.

7. Ak­tua­li­zá­cia raz za rok bo­ha­to sta­čí

Množ­stvo fi­riem si ne­chá vy­ro­biť kva­lit­nú a za­ují­ma­vú webo­vú strán­ku, ale jej vý­ro­bou a spus­te­ním aj skon­čia. Web je v ča­se spus­te­nia mo­der­ný, za­ují­ma­vý a ak­tuál­ny, ale prej­de nie­koľ­ko me­sia­cov, v hor­šom prí­pa­de aj ro­kov, a z fi­rem­né­ho webu bez akých­koľ­vek zná­mok ži­vo­ta je pre­zen­tač­ná mŕtvo­la.

V sú­čas­nej dy­na­mi­ke inter­ne­tu je gra­fic­ká, tech­no­lo­gic­ká a ob­sa­ho­vá ži­vot­nosť strán­ky na úrov­ni dvoch až troch ro­kov, ale prie­bež­nou ak­tua­li­zá­ciou a sta­ros­tli­vos­ťou o web sa je­ho ži­vot­nosť dá predĺžiť aj na dvoj­ná­so­bok.

8. Kva­lit­ný kód? Hlav­ne nech to bli­ká a trú­bi

Ten­to bod je väč­ši­nou v ru­kách reali­zá­to­rov, keď­že dr­vi­vá väč­ši­na zá­kaz­ní­kov ne­má zna­los­ti o tech­no­lo­gic­kom zá­kla­de webu, vý­ho­dách a ne­vý­ho­dách prís­luš­né­ho sys­té­mu a v ko­neč­nom dôs­led­ku ich ani ne­pot­re­bu­je mať.

V ob­las­ti webo­vé­ho vý­vo­ja je, žiaľ, bež­nou praxou reali­zo­vať fi­rem­né weby „na ko­le­ne", čo­ho vý­sled­kom je zle nap­rog­ra­mo­va­ný web bez zá­klad­ných zna­los­tí webo­vých štan­dar­dov a tren­dov. Sna­ha fir­my ušet­riť ju však väč­ši­nou do­beh­ne ne­pek­ným spô­so­bom.

9. Vie­me, ale ne­po­vie­me

Tým­to pra­vid­lom ako­by sa ria­di­lo až neu­ve­ri­teľ­né množ­stvo fi­rem­ných webov. Tvo­riť webo­vú pre­zen­tá­ciu s cie­ľom nič cez ňu ne­po­ve­dať je ako kú­piť si ob­lek do prá­ce v ko­tol­ni.

Pos­kyt­núť zá­kaz­ní­ko­vi všet­ky ne­vyh­nut­né in­for­má­cie, kto­ré pot­re­bu­je, aby sa pre vás roz­ho­dol, je rov­na­ko dô­le­ži­té ako uro­biť ich po­da­nie za­ují­ma­vým a pú­ta­vým.

10. Kva­lit­ne, ale „za fac­ku"

Kva­lit­ne a lac­no je „per­pe­tum mo­bi­le" kaž­dé­ho zá­kaz­ní­ka a utó­pia pre kaž­dé­ho do­dá­va­te­ľa. Pri fi­rem­ných weboch lac­nú prá­cu tak­mer vždy vi­dieť, ho­ci nie vždy na pr­vý poh­ľad. Keď­že je to však v sú­čas­nos­ti naj­čas­tej­šia for­ma pr­vé­ho kon­tak­tu so zá­kaz­ní­kom, ris­ko­vať lac­ný do­jem sa ne­vyp­lá­ca.

Tvor­ba webu sa to­tiž iba zried­ka tý­ka ne­ja­ké­ho kon­krét­ne­ho pro­duk­tu, väč­ši­nu ce­ny reali­zá­cie tvo­ria služ­by a pro­ces vý­ro­by, resp. čas nad tým strá­ve­ný. Ce­na by tak ma­la vždy ref­lek­to­vať ná­roč­nosť reali­zá­cie a nep­ri­me­ra­ne níz­ka ce­na zvy­čaj­ne pou­ka­zu­je na níz­ku kva­li­tu vy­ho­to­ve­nia. Česť vý­nim­kám.

Náj­sť na nie­čom chy­bu je zvy­čaj­ne nes­mier­ne jed­no­du­ché, no ak ho­vo­rí­me o ta­kom roz­sia­hlom poj­me, ako je webo­vá pre­zen­tá­cia, roz­pis väč­ších i men­ších ne­dos­tat­kov by za­bral nie­koľ­ko zbor­ní­kov. To, či ich spô­so­bi­la ne­dos­ta­toč­ná spô­so­bi­losť do­dá­va­te­ľa ale­bo nás­toj­či­vosť a tvr­doh­la­vosť zá­kaz­ní­ka, nie je pod­stat­né. Pod­stat­né je vy­rov­nať sa s ni­mi rých­lo a efek­tív­ne.

Im­rich Ko­val, Me­ri­neo, zdroj : http://www.itnews.sk/

Adresa na ktorej by ste mali začať... Gajniak s.r.o.

Predaj a servis výpočtovej a kancelárskej techniky, predaj a servisné stredisko pre registračné pokladnice a terminály, výroba web stránok a eshopov...
FIRMA
Kontakty

Volajte (9:00-16:00)
+421 905 275 832

Píšte ...
info@gajniak.sk

Táto webstránka používa súbory cookies

Používame len povinné cookie, ktoré sa týkajú funkčnosti našich webových stránok a umožňujú nám zlepšovať služby, ktoré vám ponúkame prostredníctvom našich webových stránok, napríklad tým, že vám umožňujú prenášať informácie medzi stránkami našej webovej lokality, aby ste nemuseli znova zadávať informácie, alebo rozpoznaním vašich preferencií, keď sa vrátite na našu webovú stránku.

Login